Van de stad naar een Freek Vonk experience

27 november 2018 - Agnes Water, Australië

Hi allemaal,

Na bijna 10 dagen stilte (behalve voor de mensen die mij nog altijd berichtjes sturen via sociale media, i lof jullie), heb ik weer een update voor jullie. Eentje die waarschijnlijk nog langer is dan mijn vorige. Tegen de tijd dat jullie dit lezen, is het bij jullie dinsdagochtend dus ik denk dat wijn nog niet verantwoord is, dus pak koffie en een lekker koekkie en lees over mijn afgelopen dagen.

In mijn vorige blog schreef ik dat ik moe was van gezelschap en in Brisbane compleet de rust op zou zoeken. Deels gelukt, grotendeels mislukt. Op de bus kwam ik namelijk een meisje tegen die ik eerder al in Byron Bay had gesproken en we moesten toevallig naar hetzelfde hostel. Waar ik in het begin nog moeite had met het maken van reisvrienden, lijkt het nu ineens heel simpel. Je spreekt elkaar aan, hebt een kort gesprekje en dan bepaal je gezamenlijk dat je de komende dagen op gaat trekken met elkaar. Easy as that. Dus, ik en mijn (dit keer Zwitserse) reismaatje, besloten na een lange busreis, alsnog de ferry te pakken naar een foodfestival. De ferry bood gelijk een mooie gelegenheid om de stad te zien & ik was onder de indruk. Brisbane wordt vaak overgeslagen omdat het in vergelijking met Melbourne en Sydney gewoon een stuk kleiner is. Onterecht vind ik, want de stad is ontzettend gezellig. Maargoed, nadat we ons buikje vol hadden gegeten, dronken we nog een biertje (ja ik hield het bij 1, zijn jullie trots?) en was ik ontzettend gelukkig toen ik in bed lag. De rest van de dagen in Brisbane deden we aan sightseeing en lagen we ook vooral aan het eigengemaakte strand in Southbank. Brisbane ligt namelijk niet aan de zee en in de rivier die door de stad loopt, zitten veel haaien. Daarom hebben ze een ontzettend tof strand/zwembad ontwikkeld midden in de stad. Na een paar leuke avonden, waaronder een picknick tijdens zonsondergang, ging mijn Zwitserse reismaatje er alweer vandoor. Ik weet niet van hoeveel mensen ik onderhand al afscheid heb moeten nemen, maar het blijft nog altijd even vermoeiend. Ik had de dag eigenlijk voor mijzelf gepland, maar toen kwam ik in contact met een Nederlands meisje, waarmee ik uiteindelijk toch nog mijn laatste dag heb doorgebracht. ’s Avonds ontmoette ik de eerste Belg tijdens mijn reis en het was zalig. Ik mis Antwerpen, ik mis de Vlaamse taal en natuurlijk de mensen ❤️ Het was fantastisch om met iemand erover te praten. De volgende dag vertrok ik vroeg (07:30) naar Rainbow Beach. Ein-de-lijk op naar Fraser Island. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld en kent heel veel verschillende natuurverschijnselen: tropische regenwouden, eucalyptusbossen en duinlandschappen.

Eenmaal aangekomen in Rainbow Beach, ontmoette ik de eerste mensen die ook op de tour gingen en kregen we uitleg over hoe de komende dagen eruit zouden zien. De volgende dag vertrokken we om 07:00 met 4 auto‘s richting het eiland. Ik ga niet van dag tot dag vertellen hoe het was, want kom op, ik weet heus wel dat jullie dat niks boeit, maar ik zal een korte samenvatting geven: het eiland is fantastisch. De zee is blauw, er zijn geen sporen van toerisme, er is geen bereik (en dat in 2018), we sliepen in tentjes en het toilet was op 5 min afstand, het zit er vol met wilde vieren (de Freek Vonk in mij kwam naar boven toen ik haaien, dolfijnen, schildpadden, pijlstaartroggen en grote spinnen zag), het is ontzettend tof om met eigen auto‘s over het eiland te crossen met fijne achtergrondmuziek. Het was gewoon helemaal top. Wel warm, ik ben zeker 10 kilo verloren aan zweet. Dus ik was zo blij toen we na 3 dagen terug waren in de bewoonde wereld en ik kon inchecken in het hostel in een kamer met airco. Maar geluk stond niet aan mijn zijde, ik werd in een of andere Eurocamp tent gedumpt zonder airco. Precies wat ik wilde na 3 dagen kamperen!! Maar goed, er stond een bed in en uiteindelijk heb ik goed geslapen.

De volgende dag stapte ik opnieuw op de bus richting Agnes Water. Ik moet naar Airlie Beach maar dat was een busrit van 17 uur dus ik heb hem opgesplitst. 1 nachtje in Agnes Water en nu door naar Airlie Beach, waar ik vanavond aankom. M’n nacht was echter niet top want in Agnes zijn momenteel grote bosbranden. Ze hebben al een aantal huizen verwoest en ze krijgen het niet onder controle. Vannacht rook de hele kamer naar rook en leek het vuur onze kant op de komen (Freek Vonk zou hier zo goed op gaan). Ik ben nu onderweg naar Airlie Beach en vanuit daar ga ik mijn Whitsundays tour doen (ken je die mooie plaatjes van witte stranden en helderblauw water als je Australië googelt? Juist daar! Don’t be jealous guys). Vanuit daar heb ik nog maar 2 bestemmingen op de planning voordat ik naar Bali vlieg. De tijd vliegt voorbij... ben nu alweer 6 weken weg! Op mijn laatste bestemmig was het gister echter 41 graden en konden mensen hun ei bakken op de straat, dus ik weet niet wat erger is: de kou waar jullie je in bevinden (jullie kunnen gewoon 5 lagen aantrekken) of de warmte waar ik naartoe ga (ik kan hier moeilijk naakt gaan lopen).

Ik ben nog steeds gelukkig, ik mis jullie wel allemaal ontzettend en dat kerst eraan komt, maakt het niet makkelijker. Maar i’ll be back. Eerst ffe de wereld ontdekken, brb. Mochten mensen btw tips hebben voor Bali, Singapore, Vietnam, Cambodja of Japan, let me know. Still on my list ✔️

Dikke kussies❤️❤️ Of zoals mijn held Freek Vonk altijd zegt: Laterzzzzz 👍🏻

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    27 november 2018
    ❤️❤️❤️❤️❤️super leuk verhaal weer.
  2. Joyce:
    28 november 2018
    Lieverd wat een verhalen allemaal weer! Geniet ervan daar en we zien je allemaal hopelijk weer heel gauw. Een hele dikke kus!
  3. Michael:
    29 november 2018
    Over Bali, Singapore, Vietnam, Cambodja of Japan kan ik kort zijn. DOENNNN!!!. Je bent nu toch in de buurt dus waarom niet even rondshoppen. Je hebt de tijd dus niet over twijfelen.