Laatste dagen in Australië

9 december 2018 - Cairns City, Australië

Hallootjes,

Vandaag had ik weer eens contact met het thuisfront en zij herinnerden mij aan een of andere blog die ik moest bijhouden. Dus op mijn vrije avond zal ik jullie bijpraten over mijn verjaardag, de zoveelste kater, de ontdekking van mijn inner-Freek Vonk en hoe ik mijn laatste dagen in Australië beleef/heb beleefd.

Terug naar het moment dat ik dus in de bus zat naar Airlie Beach voor mijn Whitsundays tour.  Een paar uur naar mijn update, werd ik gebeld door mijn travel agent met de mededeling dat mijn tour gecanceld was. 2 dagen voor vertrek. Ja, een moment van tegenslag moest ooit komen. Hoewel ik in Nederland meteen in de stress zou schieten (wat vaak erg goed helpt, not) bleef ik nu kalm en besprak ik m’n opties met mn travel agent. Zoveel opties had ik niet, want vrijwel alles was volgeboekt. De mededeling dat ik niet op dezelfde dag als mijn vorige tour kon vertrekken, was wel zuur. Gelukkig had deze meid een nacht extra geboekt, waardoor ik dus een dag voor vertrek al in Airlie Beach zou zijn. Dit kwam goed uit want ik kon de volgende dag mee op een andere boot. Hoewel dat natuurlijk super goed nieuws was, kon ik niet enthousiast zijn. Ik moest namelijk ineens dingen gaan regelen (hostels omboeken, contact opnemen met mijn nieuwe tourorganisatie, zorgen dat m’n geld werd teruggestort etc). Een 9 uur durende busreis duurde ineens niet meer zo lang. Maar goed, na die 9 uur kwam ik aan op bestemming waar het 35 graden was (29 graden om 20:30 in de avond). Met een zwetende rug van m’n backpack (mensen die backpacken herkennen dit en wie haat dit nog meer!?), kwam ik aan in het hostel en was ontzettend gelukkig toen ik m’n kamer binnenliep met airco. De volgende dag was ik klaar voor vertrek en ging ik richting de boot voor mijn Whitsundays tour. Al direct zag ik dat ik ontzettend gelukkig mocht zijn met mijn groep en de crew. De volgende paar dagen genoten we van de mooiste uitzichten, biertjes op de boot, snorkelen tussen het koraal en de vissen en de witste stranden. Mijn verjaardag kon dan ook niet kapot, naast dat ik wakker werd van de groep die voor mij aan het zingen was, gingen we die dag naar Whitehaven beach (blauw water en witte stranden), snorkelen tussen de visjes en schildpadden en eindigden we de dag op een klein stukje zand, midden in de zee, waar we de zonsondergang bekeken met snacks en bier. Daarna zongen ze nogmaals voor mij en voelde ik mij zó gelukkig. Ik vond het dan ook ontzettend jammer om terug te varen naar de haven, waar de ‘werkelijkheid’ weer op ons stond te wachten. 3 dagen op een boot maakt je beste vrienden met mensen. Die avond hadden we gelukkig nog een afterparty. Met mijn nieuwe maatjes trok ik naar de bar om te eten en te drinken, daar kwam ik ook 2 vrienden tegen van Fraser Island en een Nederlandse jongen die de nacht voor Whitsundays op mn kamer lag. De avond was perfect. Ik had zoveel mensen om mij heen en voelde me zo gelukkig. De volgende dag werd ik alleen wat minder gelukkig wakker, namelijk met een enorme kater. Het was weer eens zo ver. Lichtelijk kokhalzend ging ik dus met mijn kamergenootjes en wat vrienden van Whitsundays naar de lagoon om mijn kater weg te zwemmen. Ik ben er onderhand achter dat de 10/12-regel geen bullshit is. Tussen 10 en 12 uur na je laatste drankje is je kater het ergst, na 12 uur word je kater beter. Keep this one in mind guys.

Oke, dus de volgende dag weer op naar een volgende bestemming: Magnetic Island. Met opnieuw 35 graden naar de busstop (15 min wandelen) zag ik niet zitten, dus ik kreeg een lift van mijn lieve lieve lieve nieuwe Belgische vriend. Aangekomen daar, ontmoette ik weer nieuwe mensen die naar dezelfde bestemming gingen. En weet je nog wat ik zei van direct beste vrienden worden? Ja, zo ging het daar ook. We besloten gelijk gezamenlijk een auto te huren om het eiland te verkennen. De volgende dag deden we dat dus & dat was top. Scheuren over het eiland en meezingen met foute liedjes: een echte girlstrip. We zagen wallaby’s, deden een zware hike voor een uitzichtpunt over het eiland, genoten van een lunch bij een schattig bakkerijtje en zagen helaas geen koala’s 🤔. Die dag besloot ik ook dat ik mijn laatste dag in Magnetic zou cancelen en mee zou reizen met mijn nieuwe maatjes & dat was maar goed ook, want de ochtend van vertrek ontmoette ik 2 super leuke Nederlandse meisjes die ook naar Cairns gingen en in hetzelfde hostel sliepen. Ik voelde mij echt omgeven met nieuwe, leuke vrienden en was zo gelukkig. Nu ben ik dus in Cairns en vertrek ik morgen naar Bali. Ik heb mij hier geen moment verveeld en heb constant mensen om mij heen. Het is zo grappig om mensen constant weer tegen te komen, zo was ik hier weer met de jongen waarmee ik ook in Sydney was & hij kende de mensen die ik had ontmoet ook weer. 2 maanden geleden had ik nooit durven dromen dat mijn reis zo’n wending zou nemen, maar dit is waarvoor ik ging en ik voel mij zo gelukkig dat ik dit mag doen.

Oke dit was even een snelle update, want ik voel alsof ik haast geen tijd heb om jullie bij te praten (sorry, maar misschien ook goed toch??).

Ik mis jullie en beloof dat ik in Bali meer updates zal geven over mijn reis. Daar ga ik namelijk de rust opzoeken en even tot mezelf komen. Mocht je meer updates willen, bel me dan gewoon! ❤️❤️❤️

Dikke kus!!

1. Mama:
    10 december 2018
    ❤️❤️❤️❤️❤️blij dat je het naar je zin hebt.Tijdens face-timen met ons hele gezin zag je er ook erg chill en relaxed uit, terwijl het voor jou 6.00 uur in de ochtend was.Ben benieuwd naar je nieuwe avonturen❤️❤️😘😘😘💋💋💋💋
  2. Michael:
    10 december 2018
    Mooie verhalen en mooie trips. Denk dat je straks op Bali maar even een ruime rust en detox-periode moet inlassen. Beetje Yoga en meditatie bij een klooster. Gelukkig hebben ze daar geen trappistenkloosters.🥰