Change of plans

23 oktober 2018 - Melbourne, Australië

Hallo aan de mensen die mij serieus volgen via deze blog,

Precies een week geleden stapte ik in het vliegtuig naar Australië en had een plan: ik zou gaan werken in Melbourne en met mn verdiende centjes doorreizen naar Cairns. Het leek allemaal zo’n goed plan, maar toen ik hier aankwam, dacht ik al meteen: waarom wilde ik ook alweer werken? De afgelopen week heb ik veel nagedacht en heb besloten NIET te gaan werken, althans, niet nu, misschien als het geld op is. Maar toen was de vraag, wat ga ik nu doen? Vandaag heb ik dan eindelijk een keuze gemaakt en volgende week vlieg ik naar Sydney om vanaf daar verder te reizen, per auto of bus (nog steeds niet duidelijk, lekker bezig wel). Hoewel ik in Nederland nogal autistisch kan zijn rondom planningen en alles regelen, kan ik dat hier eindelijk loslaten. Dus 31 oktober: op naar Sydney!

Maar dat betekent niet dat ik het niet naar m’n zin heb in Melbourne, want het is hier top. Ik heb leuke mensen ontmoet en gelukkig elke dag en avond gezelschap. Hoewel ik erg kan genieten van wijn als enige gezelschap, is het toch fijn als iemand er eentje met je meedrinkt. Over wijn gesproken, ik verkondigde aan iedereen dat ik hoe dan ook een wijntour zou doen in Australië en die heb ik gister gedaan en ik denk dat het een van de beste dagen van m’n leven was: 4 wijngaarden waar we volop wijn en champagne mochten proeven. Ik was als enige alleen (en jong) maar iedereen was super lief en toonde zoveel interesse, kwam misschien door de wijn maar ook door het feit dat Australiërs gewoon super spontane en lieve mensen zijn. De aankomende week ga ik nog wat meer tours doen, maar ook gewoon genieten van de stad, want het is hier top. Als ik oneindig veel geld had, zou ik elk barretje en restaurant willen proberen, maar misschien moet ik pappa en mamma lief aankijken of ze nog eens met mij hierheen willen vliegen.

Ohja en nog wat over wijn (ja, ik weet, misschien moet ik hulp zoeken): ze hebben hier bijna geen slechte wijn. De goedkoopste wijn op de kaart (de enige die ik met mn backpackersbudget kan betalen) is nog steeds super goed en lekker. Misschien moeten we gewoon massaal hierheen verhuizen zodat ik al mn lieve familie en vrienden hier heb en we hier kunnen genieten van het goede leven. Goed plan? Ok

Dikke kusjes en heel veel liefs!! X

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama:
    23 oktober 2018
    Wat een leuk verhaal weer, maar ja wist natuurlijk wel van je plannen want we hebben tnt elke dag wel contact. Ja zo gemakkelijk is dat gelukkig tegenwoordig. Helemaal super dat je relaxed bent en idd niet meer zo bezig bent met plannen etc. En dat al na 1 week😜hoe relaxed kom je dan wel niet terug❤️Ben blij dat je het naar je zin hebt, maar had uiteraard niet anders verwacht.❤️❤️❤️
  2. Peter Celie:
    23 oktober 2018
    Leuk verhaal! Wanneer komen de vlogs?
  3. Piertje:
    23 oktober 2018
    Ik ben weer helemaal bij! Foto's AUB.
    HOU VAN JE
  4. Annette:
    25 oktober 2018
    Klinkt goed meisje. Doen waar je zin in hebt. Veel plezier 👍
  5. Michael:
    27 oktober 2018
    Goed plan. Doen wat je hart je ingeeft.
    Zoek jij vast een betaalbaar wijngaardje. Gaan we daar met z'n alles aan de slag.🍷