Een jetlag waar je U tegen zegt

18 oktober 2018 - Melbourne, Australië

En daar ben ik dan, aan de andere kant vd wereld.

M’n reis begon dinsdagochtend op Schiphol met een emo afscheid. Duuznd tranen later, koos ik er toch voor om door security te gaan ipv weer terug met m’n ouders naar mn vertrouwde bedje. Eenmaal in het vliegtuig ontmoette ik 2 andere meiden die ook alleen op reis gingen, allebei voor korte duur. Ze vroegen naar mijn plan en toen dacht ik: wat ga ik in godsnaam doen? Deze laatste gedachte is nog altijd zeer aanwezig, maar iedereen verzekert mij ervan dat dit snel zal verdwijnen (mogen we hopen). Afijn, de vlucht was alle ellende die ik ervan had verwacht: lang, slopend, niet tot nauwelijks geslapen en vies eten. Mocht je ooit naar Australië willen, doe dit dan voor een lange tijd en niet dat je na 2 weken weer die ellenlange reis moet afleggen, moet je niet willen.

Woensdagavond, voor jullie ochtend, kwam ik dan eindelijk aan in Melbourne. Na een gemakkelijke douane-controle, pakte ik de bus naar het centrum en zag direct hoe groot de stad was en kreeg een echte NYC-vibe. Eenmaal aangekomen in het hostel, voelde ik mij lichtelijk nerveus omdat iedereen overkwam als ervaren backpacker en ik mij maar een sukkeltje voelde. Ik besloot dan maar meteen de eerste persoon op mn dorm aan te spreken en daardoor was mijn avond gelijk gevuld met een tripje naar de Victoria Market en vervolgens een biertje in de bar van het hostel.

Na een zeer slechte nacht (bedankt jetlag en al m’n gedachtes), koos ik ervoor om de stad in m’n uppie te gaan verkennen en ik snap waarom iedereen zo enthousiast is over Melbourne. Een hele mooie en super moderne stad. Hier wonen is absoluut geen straf!

Verder heb ik voor de komende tijd nog niks gepland, eerst maar eens aarden en bedenken wat ik hier ook alweer kwam doen. Ik heb geen haast dus dat scheelt, maar momenteel word ik gelukkiger van de gedachte dat ik ooit naar huis ga dan dat ik hier moet blijven, maja, wat wil je na 1 dag...

Mocht ik nog wat spannends meemaken, dan deel ik het meteen ☺️

Doegies, over en uit

1. Mama:
    18 oktober 2018
    Wat een onderneming, ben supertrots op je. Komende dagen rustig aan en uitrusten.
    Niets moet, maar je mag.
    ❤️❤️❤️❤️❤️
    Mooi geschreven verhaal.
  2. Michael:
    18 oktober 2018
    Leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet, ook al is het maar voor korte duur.
    Laat de reis lekker bezinken met een lekker biertje en een boek. The future is yours, mate.